امور کنسولی

تشکیل پرونده تحصیلی دانشجوئی

جهت تشکیل پرونده تحصیلی در سامانه میخک اقدامات زیر را بترتیب انجام دهید:

      1- ثبت نام و ورود به  سامانه میخک  - از بروزر Google chrome استفاده نمایید

     2- تکمیل اطلاعات بخش تشکیل پرونده تحصیلی و بارگذاری مدارک خواسته شده( زیر ) با فرمت jpgو یا jpeg . قبل از بارگذاری مدارک از خوانا و درست بودن آن مطمئن گردید.

  •     عکس پرسنلی جدید ، تمام رخ و مناسب( بانوان با حجاب اسلامی)
  •     کارت ملی
  •     صفحه مشخصات گذرنامه معتبر ایرانی
  •     تصویر مهر(به رنگ قرمز) آخرین خروج از ایران مندرج در گذرنامه
  •     مدرک اقامتی مانند روادید تحصیلی ، اقامت و مجوز قانونی اقامت در استرالیا
  •     اصل مدرک تحصیلی مقطع قبلی مثل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی ، فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس (چنانچه این مدرک در خارج کشور دریافت شده است باید به تایید سفارت ایران در کشور محل اخذ مدرک رسیده باشد). لطفا از اسکن و بارگذاری ترجمه مدارک خودداری نمایید.
  •     مدرک و گواهی تحصیلی فعلی ( گواهی اشتغال به تحصیل جدید از دانشگاه محل تحصیل با ذکر نام دانشگاه، مقطع تحصیل، تاریخ شروع تحصیل و رشته تحصیلی و وضعیت تمام وقت یا پاره وقت بودن و حضوری یا غیر حضوری بودن)
  •     تصویر کارت یا وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (مانند کارت پایان خدمت یا معافیت(جدید) ، برگه موافقت معافیت تحصیلی ) در صورت داشتن.
  •     تصویر حکم اعزام و یا معرفی نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای دانشجویان بورسیه

     3-  پس از انجام مرحله دوم و دریافت کد رهگیری ، اصل مدارک آپلود شده را ، برای بررسی پرونده ، بصورت حضوری و یا پستی (اصل گذرنامه، برگه ویزا و گواهی اشتغال به تحصیل و کارت نظام وظیفه) ظرف مدت حداکثر 75 روز برای بخش کنسولی سفارت ارسال نمایند{بجزکسانی که فقط برای تایید مدرک فارغ التحصیلی و یا گواهی انصراف و ترک تحصیل و یا اخراج پرونده تشکیل می دهند} . چنانچه اصل مدارک در ایران می باشد تصویر آنها از طریق اداره دانشجوئی وزارت امورخارجه در تهران و یا دفاتر استانی وزارت امور خارجه برای سفارت ارسال شود. 

          دانشجویان محترم توجه داشته باشند در صورتیکه ظرف مدت 75 روز مدارک برای بررسی پرونده به سفارت ارائه نشود پرونده بصورت خودکار بایگانی شده و مجدد باید برای تشکیل پرونده اقدام نمایند.

      4- پس از بررسی مدارک، تایید ، رد ، استعلام از وزارتین و آخرین وضعیت از طریق ایمیل سامانه میخک به شما اعلام می شود.همچنین آخرین وضعیت را می توانید در قسمت گزارش فردی پروفایل خود در سامانه میخک ببینید.

     5- پس از تایید سفارت، دانشجویان پسر رشته های مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که از معافیت تحصیلی استفاده می نمایند و کلیه دانشجویان رشته های مربوط به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، برای تایید پرونده خود توسط وزارتخانه های مذکور ، از بستگان خود بخواهند موضوع را از وزارت خانه های بهداشت و علوم پیگیری نمایند.

توجه: لازم بذکر است ارائه تسهیلات منوط به تایید پرونده می باشد و قبل از آن، تسهیلات و از جمله اجازه خروج دانشجوئی صادر نخواهد شد. لطفا از وضعیت پرونده خود مطلع باشید.

        در صورت ارسال اصل مدارک به شیوه پستی ، لطفا برای برگرداندن مدارک ارسالی،یک عدد پاکت خالی مناسب platinum express ضدآب،بادرج آدرس دقیق وشماره تماس خود بهمراه مدارک ارسال نمایید.در صورت ناقص بودن مدارک، عودت داده خواهد شد.

آدرس پستی بخش کنسولی سفارت: 

     EMBASSY OF THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN - P.O. Box 705, Mawson ACT 2607